Pohl Frederik, Kornbluth Cyril M., Autor
Reklamokracija
Autor: Pohl Frederik, Kornbluth Cyril M.
Reklamokracija
Stanje: Rabljeno
Uvez: Tvrdi
Format: 21x13
Izdavač: L2
Godina: 1967.
Stranica: 173
Jezik: Srpski
Cijena: 10,90 €
(~82,13 kn)
Opis:
Na prenaseljenom svijetu, biznis je preuzeo političku moć nacionalnih vlada. Države postoje samo da bi osigurale život velikim transnacionalnim korporacijama. Reklamiranje je veoma agresivno, i najplaćenije je zanimanje. Javnost se neprestano obmanjuje da misli da je kvaliteta života unapređena proizvodima koji se nude. Tome se suprotstavljaju konzervacionisti, kojima se, nakon što je iskusio život potrošača, odnosno radnika na putu da od roba postane robot, pridružuje i reklamokrata Mitch Courtenay, u trenutku kada se popeo na sam vrh tehnokratske hijerarhije. Konzervacionisti su protiv bezobzirne tehničke civilizacije koja uništava prirodu čovijeka i Zemlje, protiv njenog socijalnog ustrojstva, odnosno bezdušne borbe reklamokrata i potrošača i divlje konkurencije među samim reklamokratama.
Tržište je mišolovka u koju ljude tjera hipnotička reklama, sistematski teror, kao i umjetna hrana, začinjena narkoticima koji umrtvljuju svijest i volju. To je klasna borba između buržoaske tehnokratije i proletarijata, u kojoj nijedna strana ne bira sredstva. Ovakva konkurencija izaziva da se ljudska čula, nagoni i interesi okreću protiv razuma i osjećaja, naročito protiv ljubavi. Da bi umrtvila osjećaje i ošamutila razum, reklama vrši sveobuhvatan i neprestan napad na sva čula. U službi konkurencije i eksploatacije, ona se upinje da razum baci pod noge slepim nagonima. Ljubav postaje opasna, subverzivna snaga, a baš ona preobraća reklamokratu Courtenayia u konzervativca. Ta promjena je i dramski klimaks romana, a antiklimaks je kozmički pohod Mitcha i konzervativaca na Veneru, sa ciljem da se na toj planeti uredi ljudsko društvo slobodno od zemaljskog tehnokratskog totalitarizma.