Upravljanje markama (Brand Management)
Tihomir Vranešević, Autor
Upravljanje markama (Brand Management)
Autor: Tihomir Vranešević
Stanje: Rabljeno
Uvez: Tvrdi
Format: 20x14
Izdavač: Hrvatski izdavač
Godina: 2007.
Stranica: 461
Jezik: Hrvatski
Cijena u knjižari:
387,00 €
(~51,36 €)
Cijena: 47,90 €
(~360,90 kn)
Opis:
Proizvode se od pamtivijeka označivalo kako bi se znalo tko ih je proizveo i čije su vlasništvo. Iz te činjenice se dugo vremena razvijao tradicionalni koncept označivanja proizvoda markom i općenito upravljanja markom.
Početkom procesa globalizacije brojni su stručnjaci mislili da će to značiti i kraj lokalnih ili regionalnih maraka jer se one neće moći obraniti od najezde uspješnih globalnih maraka koje su se već potvrđivale na međunarodnim tržištima. Ali to se nije dogodilo. Čini se da je sve iznenadila otpornost lokalnih maraka. I to je pridonjelo potpuno novom sagledavanju važnosti maraka za tržišni uspjeh: veći se naglasak stavlja na simboličku i emocionalnu vrijednost maraka nego na generičku i funkcionalnu vrijednost proizvoda. U tome se može sagledati novi koncept upravljanja markama (brand managementa) u kojem tradicionalno promatranje da se marka primjenjuje za označavanje proizvoda i usluga treba odbaciti i prihvatiti novu zakonitost: da se proizvodi i usluge dodjeljuju markama koje su znatno važnija i stabilnija tržišna kategorija koja u današnjim okolnostima čini moćno oruđje ostvarivanja tržišnog uspjeha. To ujedno znači i odvajanje koncepta upravljanja markom od upravljanja proizvodom. Teško je očekivati da proizvod može imati toliku emocionalnu vrijednost kakvu mogu imati marke.