Antikvarijat, knjige, gramofonske ploče, udžbenici, polovne knjige

Autor: Zagorka Marija Jurić

Gordana 1-8

Stanje: Rabljeno

Uvez: Tvrdi

Format: 24x17

Izdavač: Stvarnost Zagreb

Godina: 1966.

Stranica: 400 x 8 knjige

Jezik: Hrvatski

Rabljeno stanje

Cijena: 599,00 kn

Opis:

Komplet sadrži:

1. Proročanstvo na kamenitim vratima 1
2. Proročanstvo na kamenitim vratima 2
3. Pakao prijestolja 1
4. Pakao prijestolja 2
5. Pakao prijestolja 3
6. Veliki sud 1
7. Veliki sud 2
8. Veliki sud 3

Ovo Zagorkino najopsežnije djelo govori o godinama vladavine hrvatsko-ugarskoga kralja Matije Korvina, njegovoj smrti, borbi udovice Beatrice od Napulja i nezakonitog sina Ivana za prijestolje krajem 15. stoljeća. Glavna junakinja Gordana Brezovačka razapeta je između svete dužnosti prema domovini i osobnih osjećaja te je tako upletena u niz spletki oko naslijeđa i stranih političkih interesa. U lijepoj i odvažnoj Gordani odražavaju se običaji epohe, povijesna zbivanja, konfrontiraju želje i nade pobjednika i pobijeđenih. Zagorkina magična sposobnost da poput Šeherezade iz “Tisuću i jedne noći” neprestance izmišlja nove priče, da u njih uvodi nove junake, smišlja nove epizode kroz koje defiliraju lica odjevena u blistave kostime, snažnija je od čitateljeva racionalnog poimanja stvarnih povijesnih činjenica. U “Gordani – kraljici Hrvata” čitatelji se susreću s pokušajem sentimentalnoga i iracionalnog opravdanja i objašnjenja hrvatske povijesti. Pisana u tradiciji feljton-romana, “Gordana” pokazuje, možda više nego njezina ostala djela, težnju da se uhvati u koštac s velikim temama nacionalne povijesti. Jedan je lik prikazan u kontrapunktu s povijesnim zbivanjima u rasponu od prvih godina vladavine Matijaša Korvina (1458-1490) pa do bitke na Mohačkom polju (1526). Lijepa i odvažna žena biva neprestano razapinjana između svete dužnosti prema domovini i osobnih osjećaja te je tako upletena u spletke oko nasljeđa, nestanka kraljevske loze, stranih političkih interesa. Njezina se sudbina u Zagorkinoj romanesknoj obradi pretvara u zrcalo u kojemu se odražavaju običaji epohe, putovi povijesnih zbivanja, konfrontiraju želje i nade pobjednika i pobjeđenih.