Antikvarijat, knjige, gramofonske ploče, udžbenici, polovne knjige

Solfeggio 1 – udžbenik za 1. razred solfeggia za osnovne glazbene škole

Ivan Golčić, Autor

Solfeggio 1 – udžbenik za 1. razred solfeggia za osnovne glazbene škole

Autor: Ivan Golčić

Stanje: Rabljeno

Uvez: Meki

Format: 29x21

Izdavač: Hrvatski izdavač

Godina: 2003.

Stranica: 136

Jezik: Hrvatski

Rabljeno stanje

Cijena: 10,90 €

Trenutno nema na stanju!

Opis:

Solfeggio 1 je početnica za prvi razred učenja solfeggia u osnovnim glazbenim školama. Stjecanje ritamskih i intonativnih vještina odvija se različitim elementima u pristupu svladavanju gradiva solfeggia.

Osnovicu za svladavanje ritma dobe i njezine podjele te dvodijelnu i trodijelnu mjeru, čine brojalice i ritamski primjeri s tekstovima pitalica i zagonetki, a obradi C-dura prethode vokalize najprije u opsegu trikorda, a postupnim proširivanjem opsega tonova u vokalizama i njihovim ritmiziranjem, učenici ovladavaju tonovima C-dura.

Nakon C-dura, obrađeni su još F-dur i G-dur. Intonativna kretanja u tonskom prostoru svakog tonaliteta vježbaju se u razdvojenim trozvucima glavnih stupnjeva, vokalizama, litanijskim vježbama i vježbama zamišljanja odnosa među tonovima. U svakoj tonalnoj cjelini sadržani su primjeri za vježbanje ritma, vježbe za ritamsko čitanje tonova, dvolinijski ritamski primjeri, melodijsko-ritamski primjeri, primjeri iz glazbene literature te popijevke s tekstom. Melodijsko-ritamski kao i ritamski primjeri obrađeni su u dvočetvrtinskoj, tročetvrtinskoj i četveročetvrtinskoj mjeri.

F-ključ obrađen je primjerima za ritamsko čitanje tonova, melodijsko-ritamskim primjerima i primjerima iz glazbene literature. Stvaralački rad u prvom razredu ide za tim da razvije dječje kreativne sposobnosti, a sastoji se od toga da učenici završe započetu dvotaktnu melodiju.

Usvajanje intonativnih i ritamskih vještina praćeno je usvajanjem i glazbene teorije.

Pojmovi poput note, pauze, dobe, mjere, takta i taktne crte, ritma, G- i F-ključa i ostali teorijski pojmovi u knjizi obrađeni su na djeci shvatljiv i prihvatljiv način. Međutim, unatoč tome ne bi trebalo valorizirati znanje učenika ukoliko i nisu potpuno shvatili određenu definiciju s obzirom na to da su mnogi pojmovi djeci u toj dobi apstraktni, a i polaznici prvog razreda solfeggia djeca su različitog uzrasta.

Na kraju knjige nalaze se ritamski i melodijsko-ritamski primjeri i s uporabom note šesnaestinke u jednostavnijim ritamskim kombinacijama za naprednije učenike.