Sociologija ukusa
Jukka Gronow, Autor
Sociologija ukusa
Autor: Jukka Gronow
Stanje: Rabljeno
Uvez: Meki
Format: 20x14
Izdavač: JESENSKI
Godina: 2000.
Stranica: 246
Jezik: Hrvatski
Cijena: 8,90 €
(~67,06 kn)
Opis:
Knjiga Sociologija ukusa Jukke Gronowa, jedna je od rijetkih prevedenih knjiga u nas iz područja – u širem smislu riječi – sociologije kulture, civilizacije, povijesti svakodnevnog života i razvoja institucija društva, male povijesti i sličnih rasprava o važnosti društveno institucionaliziranih oblika ponašanja kakvi su, primjerice, moda, stil, ukus, pa i ishrana.
Stoga je pojava ove knjige u nas, pod eksplicitnim naslovom sociologije ukusa, dobar novum koji će svakako povećati ne samo količinu znanja o suvremenom društvu, nego i potaknuti niz pitanja o problemima mode, stila, prehrane i – u širem smislu – analize mehanizama, principa i elemenata društvene regulacije ukusa.
Da se radi o knjizi koja neosporno pripada u područje sociologije umjetnosti, odnosno kulture i civilizacije, govori i podatak da J. Gronow raspravlja i o modi, odijevanju i stilovima kao društvenim procesima.
U užem pak smislu riječi, autor nam pokušava podastrijeti cijeli niz koncepata, ideja i konstatacija o tome što sve u suvremenom smislu može značiti pojam ukus ili okus, stil, odijevanje, objed, etiketa, odnosno pravila (bon-ton) o odgovarajućem ponašanju koja vrijede i primjenjuju se kako s obzirom na specifično društvo, tako i s obzirom na specifičnu prigodu – odijevanje, objed ili društveno okupljanje, ali i socijalnu diferencijaciju i stratifikaciju koja svoje manifestacijske oblike i pokazatelje nalazi i u odijevanju, izboru hrane, tipu etikete ili pak izboru restorana za povremene ili redovite objede.
Ova knjiga može biti korisna svakom tko se želi pobliže upoznati s fenomenom ukusa u suvremenom društvu.