Antikvarijat, knjige, gramofonske ploče, udžbenici, polovne knjige

Uvođenje u znanstveni rad u području društvenih znanosti

Miroslav Vujević, Autor

Uvođenje u znanstveni rad u području društvenih znanosti

Autor: Miroslav Vujević

Stanje: Rabljeno

Uvez: Meki

Format: 24x17

Izdavač: Školska knjiga - Zagreb

Godina: 2002.

Stranica: 188

Jezik: Hrvatski

Rabljeno stanje

Cijena: 11,90 €

Trenutno nema na stanju!

Opis:

U programe osnovnog i srednjeg obrazovanja uključuju se i pedagoški se obli kuju nastavni sadržaji kojih istinitost nije upitna, pa se od učenika i ne traži kritički odnos prema takvim sadržajima. Osnova stjecanja znanja u tim školama jest učenje koje se uglavnom zasniva na pamćenju.
Programi visokih škola i fakulteta približavaju studente granicama ljudskog znanja, upućuju na otvorena pitanja u znanosti, upoznaju studente s različitim odgo vorima na ta pitanja … U tako nedovoljno definiranim situacijama učenjem se ne može doći do zadovoljavajućih odgovora na pitanja koja se postavljaju. Memorija ovdje nije dovoljna, već se traži aktivan i kritički odnos prema onome što se prouča va. To znači da se postavljaju odgovori ondje gdje ih je više, da se traže tamo gdje ih nema i da se postavljaju pitanja koja još nisu postavljena. Zato se na sveučilištu pro ces stjecanja znanja ne zove učenje već studiranje, a subjekt tog procesa ne zove se učenik nego student. Dok je učenje zasnovano na pamćenju, studij se temelji na razmiš ljanju.
Prema tome, kako školovanje ide prema višem stupnju, mijenja i svoju bit, tako da od učenja preko studiranja ide prema istraživanju. U osnovnom i srednjem školstvu prevladava učenje, na visokim školama i fakultetima na dodiplomskom studiju pre vladava studiranje, a na poslijediplomskim studijima osposobljava se za istraživanje i istražuje se. Studenti moraju poznavati bit znanosti i znanstvenog istraživanja, ma gistri znanosti moraju pokazati osposobljenost u znanstvenom radu, a od docenta do redovitog profesora potrebno je postizati rezultate u znanstvenom istraživanju kako bi se napredovalo u tim znanstvenonastavnim zvanjima. Prema tome, u školama se uči, na dodiplomskom studiju se studira, a na poslijediplomskim studijima se istra žuje.
Studiranje nije moguće bez razmišljanja. Zato studenti moraju poznavati i primje njivati zakone ispravnog mišljenja. Znanstveno mišljenje teži biti istinito, pa studenti moraju znati što je znanstvena istina i kako se do nje dolazi kako bi se osposobili u prosudbi znanstvene vrijednosti sadržaja s kojima se susreću. Zbog toga u progra mima pojedinih fakulteta uza sadržaje o predmetu koji se studira nalaze se sadržaji koji se odnose i na načine dolaženja do istinitih spoznaja.