MetronomAntikvarijat Ezop iz Osijeka pokrenuo je projekt Metronom kako bi okupio različite autore koji će prikazima starijih djela s područja književnosti, glazbe i filma čitateljima ponuditi svojevrstan putokaz, a sve kroz potragu za ritmom dobrog ukusa. Metronom kao uređaj daje takt, ali i simbolizira prolaznost vremena, a znamo da vrijeme može biti i prijatelj i neprijatelj – cilj nam je da ponovnom procjenom utvrdimo kako je vrijednost pojedinih djela izdržala njegov test. Takav odmak kod djela koja se danas mahom mogu pronaći jedino u antikvarijatima i knjižnicama omogućava iznošenje iskrenog kritičkog mišljenja, neopterećenog diktatom tržišta i održavanjem prijateljskih odnosa na kulturnoj sceni. Čitatelj Metronoma dobiva vodič kroz kulturne sadržaje, a sami Metronomovi autori potpunu slobodu odabira i priliku da jednom vlastite tekstove sagledaju kao dnevnik čitanja, slušanja i gledanja.

Ivica Valentić

Vlasnik antikvarijata Ezop

Opori humor flaneura rebelijanske epohe

Steve Lacy ‘Estilhacos, Live in Lisbon’, Clean Feed, 1972./2012.

Sopran-saksofonist Steve Lacy, Njujorčanin, u zanimanje glazbenika zakoračio je kao tinejdžer kroz široka vrata diksilenda, da bi 22. veljače 1972. sa svojim kvintetom u lisabonskom Cinema Monumental opjevao labuđi pjev Salazarove fašističke diktature.

Zvuk starine s okusom Bibera

Maya Homburger & Barry Guy ‘Tales of Enchantment’, Intakt Records, 2012.

Krajem prošle godine kontrabasist Barry Guy i violinistica Maya Homburger pri švicarskoj kući Intakt izdali su ‘Tales of Enchantment’, premosnicu koja natkriljuje tisuće godina izvođačke prakse između stare i suvremene glazbe.

Prijelomni roman vampirske tematike

Richard Matheson: Ja sam legenda, Zagrebačka naklada, Zagreb, 2008., preveo Mario Jović.

Kraći roman (ili dulja novela) Ja sam legenda (I Am Legend) američkog pisca Richarda Mathesona (1926. – 2013.) jedan je od utjecajnijih u bogatoj i razgranatoj povijesti znanstvene fantastike i horora.

Blues austrijskog paora za naše skijaške zemljake

Lorenz Raab – ‘Expanded’, Unit Records, 2012.

Sam album bi se mogao podijeliti u dvije cjeline, a u svakoj od njih na površinu izbijaju aluzije na marching band. Pitomi pastoralni ugođaj koji koketira s ubavim srednjoeuropskim folklorom, začas će prijeći u njuorlinski kasnoprijepodnevni mamurluk…

Otvorivši osmo desetljeće života u umjetničkoj karijeri koja traje aktivnim učešćem na preko 50 vlastitih i 100 albuma drugih autora, ulaskom u 45. godinu djelovanja u protekloj godini Peter Brötzmann je izbacio tri izdanja koja se ili stalno vrte ili ih se već debelo osporava.